פורום יחסי ציבור , נועד לאפשר לכם, גולשים וגולשות יקרים, לקבל את כל התשובות בתחום יחסי ציבור שיווק ומיתוג לעסקים, חברות ומוצרים. צוות המומחים שלנו יענה על כל שאלה בצורה מקצועית וישמח לעזור לכם בכל עניין ועניין.
על מנת שהפורום יתפקד בצורה יעילה ושוטפת, אנחנו מבקשים לנסח את השאלות בצורה ברורה, לשמור על שפה נקייה ולהימנע מהודעות ספאם.
אם יש לכם שאלות, הצעות או בקשות, נשמח לעמוד לרשותכם
האם למישהו יש המלצה על צלם סטילס טוב לצילומי יח״צ למשרד עורכי דין בינוני ( לאתר אינטרנט, דף פייסבוק, ועיתונות). תודה.
בוקר טוב
אשמח להמליץ על בלה שחר הלל 050-7800226
ליאת מנדל 050-2300623
יוטיוב הוא אחלה פלטפורמת פרסום וגם מהווה במה ליצירה. אך כדי ליצור ולהיות חלק מהטכנולוגיה צריך תמיד להיות עם היד על הדופק גם בהתפתחות הדיגיטלית וגם הלכה למעשה ברמה הפרקטית. איך עושים את זה? יש לכם תחביב? תחשפו אותו לכולם? איך? קונים את מה שנחוץ כדי להכין וידאו או תוכן אחר ומעלים ליוטיוב. למה כל המגילה הזאת? כי אם כבר מתכננים רכישה עדיף לעשות אותה בנובמבר סייל - חודש הקניות הידוע במבצעיו השווים. רוצים לדעת איזה ימים מציינים, מה מאפיין כל אחד מהם ועוד טיפים? היכנסו
https://www.bizportal.co.il/financialconsumerism/news/article/769951
דרושה אשת יחסי ציבור בינלאומית
לשיווק בינלאומי של ספר, סיפור אהבה שמתרחש בתקופת פולחן האלה והמיניות המקודשת,
לאחר השלמה מוצלחת של קמפיין גיוס המונים בישראל, וקבלת המלצות נלהבות מברי-סמכא,
דרושה אשת יחסי ציבור דוברת אנגלית שפת אם, בעלת רקורד ונסיון ביצירת הד תקשורתי בינלאומי, שיש ברשותה מאגר פרטי-קשר של כתבים בכל ערוצי המדיה ברחבי העולם. יכולת לגיבוש אסטרטגיה, כישרון ניסוח ויצירתיות. וכן הצלחות מוכחות בפעילות אינטראקטיבית ברשתות חברתיות.
שלום , כידוע בזמני הפייסבוק והאינטרנט , כל אחד יכול לכתוב תגובה שלילית על עסק מסוים ובעקבות כך להכניס את העסק למשבר תדמיתי , איך בתור חברת יחסי ציבור ניתן להתמודד עם התופעה ?
היי גד
היום בעידן הפייסבוק שכל אחד מאיתנו מחובר און ליין , חשוב שגם הלקוח/העסק שלך יהיה מחובר און ליין כדי להספיק להגיב בזמן .
אז נכון שלקוחות או סתם אנשים יכולים לפרסם מה שהם רוצים בפייסבוק אבל כל עוד זה אצלך בעמוד על הוואל- יש לך אופציה למחוק .
חשוב מאוד להיות חלק מהמנהלים של עמודי הפייסבוק אצל הלקוחות ,
חשוב להיות מעורבים וכשצצה בעיה כל שהיא או תלונה כל שהיא לתת ליחצן לטפל בה בכפפות של משי .
האופציה של למחוק = כאופציה להשתקה
ויש אנשים שדווקא כשמנסים להשתיק אותם - אז הם מתעוררים יותר ויותר לחיים ומנסים להרע...
המלצתי האישית לפנות בפרטי לאותו כותב (הערה, ביקורת, תלונה וגם המלצה) ולבקש את מספר הטלפון שלו . בשיחה איתו להבין במה מדובר - האם נגרם לא עוגמת נפש שיש ביכולתנו לטפל בה ולהעלים אותה בעזרת הטבה כל שהיא/יחס חם/זיכוי ווכו...
אחרי שטיפלנו בבעיה יש לבקש רשות מאותו אדם למחוק את הפוסטים שלו - ואחרי אישורו מיד למחוק אותם מהעמוד .
אם מחקת לפי שטיפלת בנושא באופן אישי - צפה פגישה ...התלונה או הביקורת תעבור לעמודים אחרים של קבוצות אחרות ששם יש לנו פחות שליטה ...
צריך לזכור שעל כל עמוד פייסבוק יש מנהלים אדמין ואם יש בעיה אפשר לפנות אליהם ולשתף אותם בבעיה ולבקש מהם למחוק או לחסום ...
בהצלחה
ענת
שלום לכם , אנחנו חברה קטנה בתחום המים. אנחנו צריכים לחשוב על דרך נכונה לחלוקת תקציב השיווק שלנו. עכשיו כמובן שזה תלוי בהמון משתנים , אבל בכל זאת רציתי לשאול אם יש לפי ניסיון אחוזים לחלוקת העוגה של תקציבי השיווק ?
כללי אצבע או משהו בסגנון . כמה אחוז לתת לאינטרנט, עיתונות , רדיו וכ'ו
תודה רבה
היי יצחק
קודם כל יחצ היא רק זרוע אחת מתקציב השיווק
שאר הזרועות הם פרסום , קד"ם, מיתוג , ניו מדיה (פייסבוק ואחרים) - אלו גופים נפרדים לחלוטין .
לגבי עוגת התקציב :
לפי פריסת העוגה לפרוסות הייתי בודקת מי קהל היעד שלך ?
איפה הוא נמצא ?
מה הוא קורא? האם עיתון או אתר אינטרנט ?
האם הוא מנוי לעיתונות מקצועית ?
האם הוא בפייסבוק ?
האם הוא גולש ופעיל בפורום כל שהוא של ענף המים?
אחרי שפילחת אותו והבנת כיצד הוא מתנהג תתחיל לחלק את התקציב ...
אם הוא פעיל בעיקר באינטרנט אז אולי לא כדאי בכלל לפרסם בעיתונות
אם הוא מנוי/קורא של מגזינים מקצועיים בתחום המים- אולי רק שם כדי לסגרו על סדרת פרסום ועל כתבות תדמית ...
ואם אתה לא סגור בדיוק איפה הוא נמצא : שווה לקחת רק משרד יחצ תחילה שבאמצעות כתבות/אייטמים בתקשורת ...ייחשף לך קהל היעד שלך ותדע איפה הוא נמצא ...
בהצלחה
ענת
שלום לכם , רציתי לשאול מהם הרשתות החברתיות המומלצות ביותר לשיווק ? חוץ מפייסבוק כמובן טוויטר ואינסטגרם
תודה
היי ינאי
אכן הרשתות שנקבת בהן הן המובילות מבחינת פרסום ...
אולם במידה וקהל היעד דוברי רוסית ...הנו קהל יעד שחשוב לך אז תשקול
להיות פעיל ולפרסם באתר Odnoklassniki- רשת חברתית ברוסית, ה"פייסבוק של דוברי הרוסית", המאפשרת שמירה על קשר עם חברים מכל שלבי החיים
בנוסף מבחינת עיסקית ופחות פרסומית מומלץ גם להיות פעילים בלינקדין....
כרגע בישראל זירת הפייסבוק היא החשובה יותר לפרסום במיוחד אם רוצים להיחשף גם לקהל צעיר ...וזירת הפיסבוק של הקהל הרוסי ...
ענת
אני עומד להתחיל לעבוד עם משרד למיתוג עסקי, הם מבקשים תשלום חודשי, השאלה שלי, האם כך זה נהוג או שניתן לעבוד גם על פי תוצאות?
היי אסי
מהיכרותי ומנסיוני האישי ,משרד שמתמחה במיתוג אינו בהכרח משרד יחצ..
יצא לי לעבור כמה וכמה תהליכי מיתוג עם חברות ואנשי מקצוע בקרב הלקוחות שלי ומדובר בתהליך שונה לחלוטין מאשר קמפיין יחסי ציבור.
איש יחסי ציבור הנו ״מפעל" לייצור פרסומים ואזכורים חיוביים בכלי התקשורת,
אותם פרסומים עוזרים ונותנים רוח גבית לתהליך המיתוג .
אך אינם ממתגים לבד...הם חלק מתהליך שלם שכולל פרופיל חברה וסלוגן עם מסרים נכונים,אתר הבית עדכני,עמוד פייסבוק עדכני,כרטיסי ביקור ונייר מכתבים ממותגים,אריזות מתאימות למוצרים על פי המיתוג החדש ועוד ועוד.
כמו שאתה קורא בוודאי תסכים איתי שלא מדובר באותו תהליך ....
בהצלחה
ענת
היי אסי
מהיכרותי ומנסיוני האישי ,משרד שמתמחה במיתוג אינו בהכרח משרד יחצ..
יצא לי לעבור כמה וכמה תהליכי מיתוג עם חברות ואנשי מקצוע בקרב הלקוחות שלי ומדובר בתהליך שונה לחלוטין מאשר קמפיין יחסי ציבור.
איש יחסי ציבור הנו ״מפעל" לייצור פרסומים ואזכורים חיוביים בכלי התקשורת,
אותם פרסומים עוזרים ונותנים רוח גבית לתהליך המיתוג .
אך אינם ממתגים לבד...הם חלק מתהליך שלם שכולל פרופיל חברה וסלוגן עם מסרים נכונים,אתר הבית עדכני,עמוד פייסבוק עדכני,כרטיסי ביקור ונייר מכתבים ממותגים,אריזות מתאימות למוצרים על פי המיתוג החדש ועוד ועוד.
כמו שאתה קורא בוודאי תסכים איתי שלא מדובר באותו תהליך ....
בהצלחה
ענת
שלום רב, אני עורך דין ומחפש דובר, השאלה שלי אם חשוב שהוא יהיה בעל ניסיון בייעוץ תקשורת או רק מספיק דוברות? מה ההבדל בין השניים
היי דניאל
גם דובר וגם איש יחסי ציבור הם בעיקרון אותו הדבר ...
דובר מייצג את החברה ומשחרר הודעות החוצה עם מידע מטעמה של החברה
איש יחסי ציבור עושה עוד המון דברים כמו שיתופי פעולה , הזמנות לאירועים, היכרות עם אנשים חשובים מהתעשייה שלך ועוד...
רצוי במקרה שלך ללכת על איש יחסי ציבור שכבר עבד בעבר עם עורכי דין , שמכיר את הטרמינולוגיה, שמכיר את כתבי המשפט , שיודע מה סגנון הכתיבה שלהם ומה הם מחפשים , עדיף לבחור איש או אישה שכבר בעלי נסיון בתחום ולא שאתה תהיה הפעם הראשונה שהם עובדים מול עורך דין ...
במקרה שלך אתה צריך איש יחסי ציבור ולא רק דוברות ...כי בטוח שאתה רוצה להיות מוכר בתחום שלך ..ואיש יחסי הציבור יעזור לך להשיג מטרה זו ...
בהצלחה
התחלנו לעבוד עם חברה מסוימת וגילינו שלחברה יש קשיי תקשורת, (נקרא לזה כך) עם כתב מסוים בעיתון מקומי. מאחר ומדובר בחברה קטנה שפועלת רק באיזור מסוים, הבעיה עם הכתב פוגעת ביכולת של החברה להתנהל תקשורתית. מה אנחנו יכולים לעשות כדי להתגבר על המכשול הזה?
תודה , תומר
המקרה שתיארת דומה למצב שלקחת רופא פרטי על מנת לעבור טיפול כזה או אחר והבית חולים אינו מעוניין או מסוכסך עם הרופא. אומנם מקרה קיצון אבל בתחום שלנו קשר עם עיתונאי באיזור מסויים חשוב מאוד לקידום החברה.
יש לנסות להגיע להבנה עם איש יחסי הציבור על מנת לראות אם אפשר להמשיך בהתקשרות למרות הקושי עם כלי התקשורת אם לא אז אין מנוס אלא להפסיק את ההתקשרות ברוח טובה
היי תומר
כל חשש הוא חשש לגיטימי
ולכל כתב יש גם עורך מעליו ...
במידה ואתם מרוצים בסך הכל מהמשרד ששכרתם אז לא הייתי משנה שום דבר מולו בשלב הראשון .
במידה ואתם לא מרוצים ואתם רואים שהדבר פוגע ביכולת שלכם לקבל מערך יח,צ מלא וכולל אז הייתי מחליפה ...נותנת להם הודעה מקדימה לפי מה שהחלטתם וממשיכה הלאה...יש הרבה דגים בים ויש הרבה משרדי יחצ שיכולים לתת לכם את המענה הדרוש .
ובכל זאת - במידה ואתם כן מרוצים מהמשרד שבחרתם אני הייתי אומרת להם שאתם מבקשים פגישה עם עורך העיתון או עם הכתב עצמו (הבעייתי לכאורה) ...תזמינו אותו לארוחת צהרים שיכיר עוד עסק באזור סיקור שלו ...
ויכול להיות שתגלו שניתן יהיה לעבוד מולו ישירות בלי משרד היחצ באמצע ...והופורמט הזה של העבודה יעשה טוב לכל הצדדים בסופו של דבר...
בהצלחה
יש לי ניסיון ביחסי ציבור במסיבות שונות, עשיתי את זה דרך שיווק ברשתות חברתיות, חברים, פוסטרים וכאלה. האם משרד יחסי ציבור מגייס אנשים ללא השכלה אקדמית בתחום אך עם ניסיון מעשי
היי דורון
לאור העובדה שאין מוסד אקדמי אחד שדרכו עוברים כל היחצנים, או מוסד חינוכי כל שהוא שדרכו הם מחוויבים לעבור,
אתה יכול להבין שכל אחד מאיתנו שיש לו את הכישורים הנדרשים יכול להיות "היחצן של המדינה".
גם רני רהב שהתחיל את דרכו בגיל 20 ממסיבות שערך מתחת לביתו ברמת גן לא הגיע לאן שהגיע בזכות התארים אלא בזכון הכישרון הגדול..
אז מה באמת נדרש ממך:
נדרש ממך למלא קורות חיים באופן נכון ומדוייק ולהבליט את התכונות הנדרשות מיחצן שהן: כושר ורבאלי (כושר דיבור), עקשנות, נחישות, התמדה, יכולת לתמרן בין כמה דברים , יכולת להפעיל מניפולציה איפה שצריך, יכולת כתיבה במידה ויש לך (בסך הכל הודעה לעיתונות זה סוג של פורמט שלומדים אותו עם הזמן), יחסי אנוש מעולים כי יש צורך להתחבר ללקוחות לעיתונאים ,...
במידה ויש לך את כל אלה פשוט תבליט אותם במייל מקדים או בשיחה מקדימה ואז גם הנסיון מעולם המסיבות יעזור לך ..והרי לא רע להיות רני רהב...
ענת
עבדנו עם יחצ"ן תקופה ארוכה , זה נגמר לצערנו ברע , כעת הוא עובד עם חברה אחרת מתחרה. האם הוא יכול לעשות שימוש במידע שהוא צבר עלינו לצורך עבודתו עם החברה החדשה שלו ?
היי נמרוד
התשובה כן זה אפשרי וקורה לעיתים רבות ...
משרדי יחסי הציבור בחלקם לומדים עם השנים להמתחות בתחום מסויים כגון אוכל, נדלן, עיצוב, אופנה ...אותם משרדים מחוזרים לרוב אחרי עסקים המתחרים זה בזה .
נהוג לעבוד עם לקוח בודד ולא עם המתחרים שלו בו זמנית אבל ברגע שהחוזה הסתיים ואחד המתחרים פונה אל היחצן כדי לשכור את שירותיו - אז בדרך כלל יש התקשרות חדשה בין שני הצדדים.
יצא לי לחתום במהלך נסיוני על חוזה סודיות ..זה לא בושה להחתים על מנת שסודות/נתונים פיננסיים/אסטרטגטיות עתידיות / לא יצאו החוצה ויעברו לצד המתחרה.
דבר שני רצוי לעקוב - והיה ואתם רואים כי המתחרים פועלים לפי תוכנית שלכם , עם רעיונות שאתם העלתם תוכלו להבין כי יש העברת מידע מהיחצן ללקוח שלו- על חשבונכם. במקרה כזה אני אישית הייתי מרימה טלפון לאותו יחצן ומודיע לו שיפסיק וזה לא מקצועי (לרוב זה יפסק מיד).
קחו בחשבון שיש המון יחצנים (כ-400 משרדים רשומים) אבל לא כולם מקצועיים...לא כולם ראויים וכן יש הרבה שמוציאים שם רע לכולנו ...
חשוב לבחור היטב את משרד יחסי הציבור ולקבל עליו המלצות אם ניתן
ולא חובה לבחור רק משרד שמתמחה בתחום מסויים כדי שלא יווצר כזה מצב.
בהצלחה
ענת
שלום, רציתי לשאול אם לדעתכם לשמות יש חשיבות. כלומר,האם לדעתכם כאשר שמים שלט עם שם, למשל, מעל חנות בתחום אופנת נשים, ילדים,נעליים, אקססוריז, יהיו שמות שימשכו קהל יותר מאחרים?
הי תמיר
שם זה מותג ..ככל שנפנים להבין שבחירת שם זה אירוע בעל חשיבות יתרה ומרובה ..נדע "לגדל" פה דור של מותגים חדשים.
השם חייב להיות קליט ..זכיר...אפילו סקסי במעט הוא צריך להיות רלוונטי לעולם התוכן שלכם ולקהל היעד (מבוגרים, נשים , ילדים וכו) .
ככל שהשם יהיה יותר מעניין וקליט כך יהפוך השם לשיחת היום יותר בקלות ...מותג נולד כשמדברים עליו ...כשמעבירים וחולקים עליו מידע מפה לאוזן ...שם טוב עובר בקלות יותר מפה לאוזן ואז מתחיל הבאז האמיתי.
כיום קיימות מספר רב של חברות מיתוג שזהו תפקידם להמציא שם ומסביב לשם לבנות קונספט שלם שכולל גם לוגו ועיצוב
מומלץ להעזר באנשי מקצוע שחוו על בשרם ויודעים מנסיונם האישי מה עובד יותר או פחות בתהליך בחירת השם.
בהצלחה
ענת
תודה על חווה"ד המקצועית והמפורטת.
זה תמיד מעודד כשאתה מגלה משהו ברמה בינ"ל בארץ.
את בעלת חזון כפי שכבר אין פה.
תודה על המחמאה ...תמיד כייף לשמוע
בשביל זה אני פה.
ענת
שנים היה ברור ששיווק ברשתות חברתיות זה רק טוויטר ופייסבוק,היום גוגל פלוס ורשתות אחרות נכנסו חזק למשחק. איפה כדי להשקיע ואיך בוררים איזו רש מתאימה לשיווק ואיזה לא
פרסום ברשתות החברתיות או שיווק ברשתות אלו הינו כמו במדיה האחרת. הכל תלוי מה רוצים לשווק ולמי רוצים לשווק.
לא דומה הפייסבוק ללינקדין ויוטיוב לטוויטר.
בארץ, הפייסבוק תפס הרבה יותר מרשת חברתית אחרת כך שהכיוון צריך ללכת לטובת הפייסבוק אבל שוב פעם הכל בשיקול דעת שהמוצר וקהל היעד מתאים לפייסבוק .
היות ותקציבי הפרסום בפייסבוק יכולים לעבוד גם ברמת מחירים נמכה אז כמובן שיטת הניסוי והתהייה יכולה לעזור בסופו של דבר על ההחלטה כמה ואיפה הכי כדאי לפרסם.
שיהיה לך בהצלחה
אנחנו חברה קטנה שמבקשת להתחיל ליחצ"ן את עצמה, אנחנו פועלים בתחום המים. מניסיונך, איך כדי לחלק את עוגת התקציב? אנחנו רוצים לעשות יחסי ציבור באינטרנט, רשתות חברתיות, עיתונות מודפסת וכן באירועים שונים עם פנייה לקהל הרחב וכן לקהל העסקי. תודה על התשובה
היי אלון
שאלה נהדרת לגבי חלוקת התקציב ...צריך קודם כל לברר עוד לפני פריסת התקציב איפה קהל היעד שלך נמצא ...אילו מדיות הוא צורך...מה הוא קורא..באילו אתרים הוא גולש ...ורק אז לצאת לדרך .
יש סיכוי שתגלה שקהל היעד שלך שקשור לעולם המים ותעשיית המים בכלל לא נמצא ברשתות החברתיות או לפחות לא בפייסבוק ..אולי בלינקדין או ברשת של המגזר הרוסי ...
אחרי מיפוי טוב ...צריך "לירות" לכמה כיוונים ולראות איזה כיון יותר תופס..יש עיתונות מקצועית לתחום המים..ויש אתרים מתמחים בתחום זה..יש תערוכות של מים ששווה להופיע בהן אפילו בביתן קטן ..אבל שווה להראות נוכחות ...
צריך להשקיע באתר טוב כדי שמתעניינים יוכלו להתרשם ולקבל תושובת דרך האתר ..צריך להשקיע גם בחיפוש בגוגל כדי שהאתר גם יצוץ במיקום טוב בעמודים ראשונים...צריך להתחיל ולראות מה עובד יותר או פחות - ואז להמשיך במדיות שיותר עובדות לך..
בהצלחה
ענת
התחלנו לשווק שורה של מוצרים מסין, אנחנו חושבים שהם יכולים להצליח כמובן, מדובר על כלים לבית. השאלה שלי האם כדי ללכת על מיתוג מוצר בודד או ללכת על מיתוג כולל של החברה ושל הכלים.
הפחד שלי שאם נלך על כל החברה נירה לכיוונים שונים ולא נפגע ולעומת זאת אם נלך על מיתוג בודד, נפסיד אפשרויות שונות בשיווק מוצרים אחרים
היי ערן
השאלה קצת טריקית ..והתשובה שלי תהיה מורכבת ..מסיבה מאוד פשוטה - אתה צריך לעשות מיתוג לשניהם ...
מיתוג חברה רצוי כדי שיהיה לוגו , נראות אחידה לחברה, חתימה מסודרת בגוף המייל ונייר מכתבים אחיד עם כל פרטי החברה (תהליך מיתוג קטן)
מיתוג המוצר הוא כבר יותר מורכב - מדובר במיתוג האריזות, ההנחיות לשימוש, מיתוג המיקום שיקבל על המדף בחנויות, מיתוג של שילוט לנקודות המכירה כדי לקדם את המוצר ועוד...
בסופו של דבר מול הצרכן הסופי - מעניין אותו רק המוצר עצמו ...רוב הצרכנים לא יודעים מי האבא והאמא של הרבה מוצרים שהם רוכשים בחנויות ..
ומהצד השני - אתה כחברה מול הסחר (הטרייד) רוצה שידעו מי אתה , מה הקונספט והזהות של החברה שלך , במה אתה מתמחה והיכן ניתן להשיג אותך ..כל זאת משיגים על ידי מיתוג מדוייק .
בקיצור - יש לך תהליך מיתוג כפול וזאת המלצתי ...
ענת
היי שמי עדי, אני סטודנטית שנה ג למנהל עסקים ושיווק, רציתי לדעת האם "בעולם האמיתי" עושים באמת שימוש בכל המודלים שאנחנו לומדים עליהם ?
למשל פורטר, SWOT, PEST, D וכ'ו
תודה רבה לך
היי עדי
גם אני למדתי את כל המודלים במסגרת לימודי השיווק שלי וכשנכנסתי לעבוד בעולם האמיתי אז הבנתי שחלק מהמודלים אכן קיימים וחלק פשוט נכנסים אוטומטית לצורת העבודה ,,, לטרמינולוגיה שלנו בזמן העבודה...לתוכניות העבודה החודשיות והשנתיונות או רבעוניות...
למשל מודל ה- SWOT הנו מודל יעיל במיוחד שאני אישית נוהגת להשתמש בו בתחילת עבודה על כל לקוח חדש ...כה אני מנפה את המתחרים...ככה אני בודקת את הקולגות..ככה אני מציינת בפניי ומדגישה בקמפיין היח"צ את נקודות החוזקה..וכאשר אני יודעת מה נקודות החולשה אני משתדלת למזער נזקים או "להחריש" אותם אם אפשר, ככל הניתן.
בקיצור ולעניין ..יש שימוש במודלים לפחות בחלקם..אבל קחי בחשבון שלימודים ועבודה בשטח ...יש ביניהם פער גדול ...ובסוף מה שקובע הוא הניסיון וכמה אנחנו לומדים ומתייעלים תוך כדי תנועה ...
ענת
היי שמי איילת ואני מחפשת משרד יחסי ציבור מומלץ בצפון הארץ (זכרון יעקב עד חיפה)
כדאי שיהיה ניסיון בתחום הספורט (מרוצים, מרתונים) אך לא חובה.
אודה לעזרה
אני חבר בהרכב מוזיקאלי צעיר. ואנחנו מתלבטים האם לפנות ליחסי ציבור בכדי לקדם את עצמנו. רציתי לדעת, מה מקבלים בדיוק מיחסי ציבור ומה המחירים?
מה ההבדל בין מיתוג חברה לבין מיתוג אישי, הרי בסופו של דבר הכל משתלב , אם החברה לא טובה אז גם מי שמנהל אותה נתפס ככה לא?
היי רונן
אין הבדל ויש הבדל - אני אסביר את עצמי למרות הסתירה ...
לכאורה בעיני הלקוחות/הצרכנים - אין הבדל , החברה והמנכל או הבעלים הם אחד , מישהו טעה /שגה זה ישליח אוטומטית על החברה כולה ...
אבל בתור יחצן לא תמיד המשקפיים של הצרכן הם המשקפיים המתאימות לך כרגע ...
בסופו של דבר אנחנו עובדים גם עבור הבעלים והמנכלים - הדרג הניהולי
הויום הוא בחברה הזו ומחר הוא בחברה אחרת ...
חשוב להיות קשובים לדגשי הלקוח - ששכר אותנו ...
אם הוא רוצה ניהול אישי - לפעמים זה יבוא על חשבון החברה ולפעמים נשמור קצת יותר על המנכ,ל רחוק באור הזרקורים ונשים בפרונט מנהל אחר שיתן מענה /יגיב/יכבה שריפות ...
כשיוצאים לדרך עם קמפיין חדש - אז אין ספק : מיתוג החברה שווה למיתוג אישי וחשוב ששניהם ישדרו על אותו הגל , עם אותם מסרים ...
בהצלחה
ענת
העניין של מיתוג עסקי הוא בעצם איך אתה נתפס בעיניי הקהל שלך.
חפשו את השם שלכם בגוגל, מה שתמצאו שם זה מה שהלקוחות שלכם רואים ועפ"י זה יחליטו האם הם רוצים ליצור איתכם קשר בכלל, לכן חשוב לנהל זאת בצורה חכמה.