עולם יחסי הציבור הוא עולם שצריך להתעדכן כל הזמן, בכל מקום ולהישאר תמיד רלוונטי. לכן, רשתות חברתיות הן הדבר הגדול הבא בכל הנוגע ליחסי ציבור. הנתונים לפניכם
הרשתות החברתיות הן הכר הפורה ביותר כיום ל
יחסי ציבור. אמנם אין להמעיט ביכולת לפרסם באמצעים אחרים, אך הרשתות החברתיות מציעות מגוון עצום של אפשרויות למפרסמים לעשות יחסי ציבור מסוגים שונים, עד כדי כך שהשמיים פה הם באמת הגבול.
כשאנחנו מדברים כל רשתות חברתיות הכוונה היא לא רק לפייסבוק. אמנם פייסבוק הוא התותח הכבד בתחום, אבל גם בלוגים, יוטיוב, טוויטר ולינקדין הן רשתות חברתיות מצוינות, וצריך לבחור איך להשתמש בהן בצורה הטובה ביותר בהתאם לקהל היעד ולמטרות יחסי הציבור.
כיום, כל קמפיין יחסי ציבור של משרד יחסי ציבור מקצועי יכלול יחסי ציבור ברשתות חברתיות מסוגים שונים, בהתאם לדרישות הלקוח והמטרות לשמן נוצר הפרויקט.
איך משתמשים ברשתות חברתיות כדי ליצור יחסי ציבור?
נתחיל מהמשימה הראשונה והחשובה ביותר ביחסי ציבור –
מיתוג. האפשרות למתג את עצמך ואת המוצר שלך ברשתות חברתיות היא מדהימה. למה? כי הכל ויראלי, הכל ניתן לשיתוף ולהפצה. סמל, שם או לוגו שאף אחד לא הכיר היום, יכול להגיע למיליונים אנשים מחר. אפשר להדגים זאת על פרויקט שאינו קשור לשום מוצר פרסומי:
זוכרים את הסלוגן שמטרתו הייתה להראות שהאזרחים באיראן ובישראל לא רוצים מלחמה? זוהי תוצאה של מיתוג ברשתות חברתיות, ואפילו לא התאמצו הרבה בשביל זה. מספיקה תמונה טובה אחת שמשתפים אותה – והאינטרנט עושה את שלו.
מעוניינים ביחסי ציבור ברשתות חברתיות? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם
השימושים ברשתות החברתיות נעוצים באפשרויות הטכנולוגיות, כמו גם בשימוש באנשים של ממש, מעין מנהיגי דעה וירטואליים. השימוש באפשרויות הטכנולוגיות מתבטא בכפתור הלייק, לדוגמא, המוכר לכולנו – דף פייסבוק/עמוד יו-טיוב חדש שרוצים לזכות לחשיפה רחבה עורכים "תחרות לייקים" מסוגים שונים (תמונות, סטאטוסים ועוד) נושאת פרסים וזוכים לחשיפה עצומה. כך, לדוגמא, הכפיל פי 100 עמוד פייסבוק אחד את מספר הלייקים שלו, מ-200 ל-20,000 תוך פחות משבוע.
רשתות חברתיות – לא רק לייקים
שימוש באנשים של ממש יכול להיות באמצעות בלוגים, סטאטוסים או המלצות – עם
ייעוץ תקשורתי מוצלח אפשר להפיץ את המידע שאתם, המפרסמים, רוצים, בצורות שונות ברשתות החברתיות, ובכך להעלות את מספר האנשים הנחשפים אליכם וכתוצאה מכך, כנראה שגם את המכירות.
משרדי יחסי ציבור מבינים את גודל הפוטנציאל בתחום ולכן מפתחים כל הזמן עוד אופציות מיוחדות להציע ללקוחות. כיום אפשר למצוא במשרדי יחסי ציבור גדולים יותר או פחות אנשים האמונים על תפעול וייעול דפי פייסבוק וערוצי אינטרנט אחרים, אנשים היוצרים קשרים עם בלוגרים רלוונטיים לתחום ועוד. מדפדוף קליל בין דפי הפייסבוק אפשר למצוא דפי חברות עם עשרות אלפי לייקים, תוצאה ישירה של יחסי ציבור נכונים ברשתות חברתיות.
מה שחשוב הוא לדעת להתאים את התוכן לקהל היעד, יחד עם קריאה נכונה של המפה החברתית. אין טעם לפתוח ולהשקיע בדף פייסבוק מושקע, ללא מתן מענה מקצועי בדף. יחסי הציבור הטובים ביותר נעשים כאשר ניתן שירות טוב, גם על גבי דפי האינטרנט. כאשר יש דף המתופעל נכון, יש בו מענה נכון ומקצועי והלקוחות מרגישים ש"יש להם בית", יחסי הציבור נעשים מעצמם.
אם גם אתם רוצים שכולם ידעו מי אתם, מה יש לכם להציע ולמה דווקא אתם הטובים ביותר בתחום, אתם צריכים יחסי ציבור ברשתות חברתיות. אל תישארו מאחור, ותנו לתותחים הכבדים להפוך אתכם לדבר הגדול הבא, כי הם פשוט יודעים איך