עינת מירון, היתה עיתונאית עד שהיא החליטה לעבור לצד של אנשי יחסי ציבור , והיא מודה למי שהשפיעה עליה לעשות את הצעד הזה
מתי החלטת להיות איש יחסי ציבור ומדוע?
למען האמת החליטו בשבילי. הייתי עיתונאית ויום אחד, במהלך שיחה עם אשת יחסי ציבור נשאלתי למה אני בעצם לא "עוברת צד". אמרתי שטוב לי ואוהבת את המקצוע אבל אותה אשת יחסי ציבור התעקשה ואמרה שאני מתאימה לתחום הזה הרבה יותר. קבענו פגישה ככה סתם לדבר ובסוף הפגישה התקשרתי למערכת שבה עבדתי והודעתי על עזיבתי.
מה ההיית ממליץ לאנשי יחסי ציבור צעירים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם במקצוע?
יחצ"ן טוב הוא אדם שבקיא בהרבה מאוד תחומים ומעודכן בשינויים, בטרנדים.. אחת ההמלצות החשובות ביותר היא פשוט לפקוח עיניים, לגלות מעורבות ובקיאות במגוון תחומים ולגלות יצירתיות.
מהי נקודת המשבר הכי גדולה שיכולה להיות לאיש יחסי ציבור מבחינה מקצועית?
איש יחסי ציבור הוא כמו איש מכירות. בדרך שומעים הרבה "לא" ולכן צריך לדעת שזה חלק מהמקצוע ולא לקחת את התשובות השליליות קשה כ"כ. גם תקיפה של לקוח יכולה להיות קשה, במיוחד כשמבינים שמאחורי התקיפה עומדים גורמים אינטרסנטים.
מה דעתך על הטענה שאנשי יחסי ציבור הם שמנהלים את העניינים?
מי שטוען ככה יש לו אינטרס מובהק לטענה. בד"כ סוג של שואואופ. בפועל אין אף איש יחסי ציבור שמנהל את העניינים. איש יחסי ציבור טוב יוכל להשפיע על איכות הסיקור, יוכל למנף טוב יותר את הלקוח שלו במדיה ויוכל אפילו לשנות תהליכים או מדיניות אם יפעל באופן חכם בערוצים הנכונים, אבל בסופו של דבר יש מערכת שלמה של אנשים שמעורבים בהכנת כתבה. מהכתב, הגרפיקאי ועד לעורך ולעורך שמעליו והקשר עם איש יחסי הציבור נעצר איפשהו. מה גם שעיתונאים אוהבים לעשות דווקא
איש יחסי ציבור טוב יבנה את הסיפור באופן מושלם כך שמרבית המסרים שחשוב לו להעביר יופיעו בכתבה. זה נכון שמדיי פעם אפשר להפעיל לחצים בתמורה להשתקת סיפור או קידום סיפור פחות מענין, בסוג של "מסחרה" – תכתוב על איקס ואתן לך בתמורה סיפור על וואי, אבל בין זה ובין ניהול עניינים המרחק גדול.
איזו עצה אתה נותן למישהו שעובר משבר תקשורתי?
בעידן שבו כמעט ואי אפשר לשמור סודות והכל גלוי הכי חשוב לגלות שקיפות ולקחת אחריות. צריך לעשות בדק בית ולעיתים אפילו לחשוף את הממצאים בפני התקשורת כך שניתן להפוך את הביקורת והמשבר לדבר חיובי שממנו גדלים.
האם יש אנשים או עסקים שלא תהיה מוכן בחיים לייצג?
בהחלט. כמובן שלא אחשוף שמות אבל יש אנשי עסקים שלא מעריכה את פעילותם ויש גופים שלא מאמינה במוצר שהם משווקים או באג'נדה העסקית שלהם. היתרון שלי כעצמאית הוא שאני בוחרת עם מי לעבוד וכבר ויתרתי על לקוחה שסיפרה לי שהיא לא מבינה מה יש בכלבים שהעיר תל אביב מלאה בהם.
כאמא גאה לטרייר מעורב חתיך במיוחד, עם אנשים כאלה אני לא רוצה לעשות עסקים ובטח לא רוצה לתת להם מכישוריי וניסיוני
איזו דמות ציבורית היית רוצה לייצג והאם הייתה מוכן לתת כמה עצות כיצד עליו להתנהל?
הייתי שמחה לייצג או ללוות מס' פוליטיקאים. העצה הראשונה תהיה "תקשיב לי כי עד היום עשית טעויות" הייתי שמחה גם להשתלב בצוות של משרד ההסברה הישראלי כי אפשר לעשות כל כך הרבה דברים וכל כך שונה..
לפי נקודת מבטך, כמה השפעה יש לאופי בו מעשים מוצגים מבחינה תקשורתית וכמה השפעה יש למעשה עצמו?
זה מאוד תלוי במעשה, בעושה ובעיתוי.
האם תהיה מוכן לספר כמה אתה לוקח עבור ייצוג?
תמחור עבודת הייצוג התקשורתי ויחסי הציבור משתנה בהתאם לאופי והיקף העבודה ולכן לא ניתן להתייחס למחירון. סך של כמה אלפי ₪ הוא ממוצע אם כי יש מודלים שונים ונוספים לתמחור.
הטיפ של עינת - תפקחו עיניים, תגלו עניין ותהיו בקיאים בתחומים רבים
עינת מירון, היא מנהלת מירון תקשורת משווקת, מתמחה בייעוץ ושיווק תקשורתי בית אל 33 תל אביב, טלפון : 054-7653806 |
בית אל 33 תל אביב
אנחנו עובדים עם משרדי יחסי ציבור מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|